Pedagogika
Učenje slovenščine kot drugega/ tujega jezika v predšolskem obdobju
UČNI NAČRT PREDMETA | ||||||||||||||
Predmet: | Učenje slovenščine kot drugega/ tujega jezika v predšolskem obdobju | |||||||||||||
Course title: | ||||||||||||||
Študijski program in stopnja | Študijska smer | Letnik | Semester | |||||||||||
Edukacijske vede, 1. stopnja | / | 1. , 2. ali 3. | 2.,4. ali 6. | |||||||||||
Vrsta predmeta | Izbirni | |||||||||||||
Univerzitetna koda predmeta: | ||||||||||||||
Predavanja | Seminar | Sem. vaje | Lab. vaje | Teren. vaje | Samost. delo | ECTS | ||||||||
15 | / | 15 | 30 | Integrirana praksa 15 | 105 | 6 | ||||||||
Nosilec predmeta: | izr. prof. dr. Vida Medved Udovič | |||||||||||||
Jeziki: | Predavanja: | slovenski | ||||||||||||
Vaje: | slovenski |
Vsebina: |
|
Temeljni literatura in viri / Readings: |
Obvezna:
Priporočena:
|
Cilji in kompetence: |
Cilji: Študent/-ka nadgrajuje teoretično in praktično usposabljanje za samostojno delo v vrtcu in prvem razredu devetletne osnovne šole:
Splošne kompetence:
Predmetnospecifične kompetence: Študent/ka pridobi temeljna znanja s področja zgodnjega poučevanja in učenja slovenščine kot drugega/tujega jezika. Seznani se s kontekstom zgodnjega učenja slovenščine kot drugega/tujega jezika: J1, J2 in TJ, jezik v stiku, izvorni (materni) jezik. Seznani se s pojmi seznanjanje z jezikom, učenje jzika, poučevanje jezika. Seznani se z značilnostmi slovenskega jezika z vidika njegovega usvajanja kot drugega/tujega jezika ter prepoznavnostjo slovenskega jezika glede na druge jezike v luči medkulturnosti. Pozna značilnosti govorcev slovenščine kot drugega/tujega jezika in razvija tolerantnost do njih. Študent se seznani z načrtovanjem in strategijami za seznanjanje/učenje/poučevanbje slovenščine kot drugega/tujega jezika v luči medkulturnosti. Usposobi se za zgodnje seznanjanje/učenje/poučevanje slovenščine kot drugega/tujega jezika otrok z različnih jezikovnih in kulturnih območij (tujci, priseljenci, pripadniki manjšin) ter spozna didaktične strategije za vključevanje teh otrok v izobraževalni proces z upoštevanjem medkulturnosti in tolerance. Spozna temeljno literaturo obravnavanega področja. |
Predvideni študijski rezultati: |
Znanje in razumevanje: Študent(ka) se seznani z govornim in kognitivnim jezikovnim razvojem otrok v vrtcu, spozna metode za razvijanje opisovanja in pripovedovanja otrok v vrtcu, načini razvijanje poimenovalne, slovnične in pravorečne zmožnosti otrok v vrtcu, načine razvijanja in spodbujanja porajajoče se pismenosti. Pridobi temeljna znanja s področja retorike in razvijanja vzgojiteljevih retoričnih spretnosti. Se seznani z medkulturno jezikovno vzgojo, s slovenščino na dvojezičnem območju in s slovenščino v večkulturnem okolju, s položajem jezika (zasebni oz. javni, neuradni oz. uradni) s knjižnimi oz. neknjižnimi zvrstmi jezika. Se seznani z otrokovo igro, za različnimi vrstami didaktičnih igrač in zna opisati ter pojasniti njihov pomen za razvoj jezika na višji stopnji. |
Metode poučevanja in učenja: |
Predavanja, seminarji, projektno delo, igra vlog, individualni študij predpisane literature, individualna in/ali skupinska izdelava seminarja, individualne in skupinske konzultacije, individualna evalvacija in refleksija lastnega dela, izdelava portfolija. |
Načini ocenjevanja: | Delež (v %) |
Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt) Pogoji za vključitev v delo oziroma za opravljanje študijskih obveznosti: Prisotnost pri P, LV in SV (80%), opravljen nastop, predstavljena seminarska naloga in napisana refleksija o lastnem delu je pogoj za opravljanje pisnega/ustnega izpita. Metode ocenjevanja in ocenjevalna lestvica:
|
|
Reference nosilca / Lecturer's references: |
|
Novice
20. maj. | Novice
Delavnice v okviru projekta GREEN4VIP
23. aprila 2024 so v okviru Erasmus+ projekta Green4VIP študentje 2. letnika študijskega programa Predšolska vzgoja, izvedli delavnice za predšolske otroke.
20. maj. | Novice
Kaj je v zakulisju uspešnega učnega procesa?
V sredo, 15. maja 2024, smo na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem v okviru vaj pri predmetu Procesi učenja na študijskem programu Pedagogika 1. stopnje, gostili dr. Katjo Kozlovič, zakonsko in družinsko terapevtko. Gostja je s študenti delila izkušnje praktičnega dela z otroki, ki temelji tako na lastnih kot drugih znanstvenih raziskavah.
17. maj. | Novice
Preteklost v nakitu na ogled le še do 11. maja 2024
Razstava nakita, študentov Vizualnih umetnosti in oblikovanja Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem, je nastala v sklopu Slovenskega tedna nakita. Glavna in povezovalna tema Slovenskega tedna nakita se glasi »Občutenja – Sensations,« študentje pa so, izmed treh možnih sklopov, izbrali preteklost.
Dogodki
21. maj. | Dogodek Koper
Razstava računalniških grafik Petra Ciuhe: Metamorfoza Meduze
21. maj. - 22. maj. | Vseživljenjsko učenje Koper
Tečaj uporabe pametnega telefona za začetnike
31. maj. | Vseživljenjsko učenje Slovenija