Inkluzivna pedagogika
Tehnika in tehnologija kot podpora inkluziji
UČNI NAČRT PREDMETA | |||||||||||||||||
Predmet: | Tehnika in tehnologija kot podpora inkluziji | ||||||||||||||||
Course title: | |||||||||||||||||
Študijski program in stopnja | Študijska smer | Letnik | Semester | ||||||||||||||
Inkluzivna pedagogika, 2. stopnja | / | 1. ali 2. | 1.ali 2. ali 3. | ||||||||||||||
Vrsta predmeta / Course type | izbirni | ||||||||||||||||
Univerzitetna koda predmeta / University course code: | |||||||||||||||||
Predavanja | Seminar | Sem. vaje | Lab. vaje | Teren. vaje | Samost. delo | ECTS | |||||||||||
30 | 15 | / | 15 | Integrirana praksa 15 | 105 | 6 | |||||||||||
Nosilec predmeta: | doc. dr. Darjo Zuljan | ||||||||||||||||
Jeziki: | Predavanja: | slovenski | |||||||||||||||
Vaje: | slovenski |
Vsebina: | |||||||
I. Splošna znanja o podporni tehnologiji Razvoj tehnike in tehnologije skozi čas. Tehnika in otroci s posebnimi potrebami. Vloga in pomen tehnike in tehnologije za življenje ljudi s posebnimi potrebami v sodobni družbi. Vpliv tehnike na okolje in pomen ozaveščenosti posameznika o možnih negativnih in pozitivnih vplivih tehnike. Varnostni postopki in načini organizacije, ki zagotavljajo varnost pri izvajanju tehniških dejavnosti. Kriteriji za presojanje tehničnih pripomočkov in tehnologij (ekološki, ekonomski, varnostni…). Spoznavanje nekaterih tipičnih postopkov, pojmov in procesov v življenjskem okolju predšolskega otroka s posebnimi potrebami. Poznavanje osnovnih principov delovanja nekaterih diagnostičnih in terapevtskih postopkov (ultrazvok, rentgen, magnetna resonanca, EEG, EKG). Poznavanje osnovnih rehabilitacijskih pripomočkov (slušni aparat, FM sistem, insulinska črpalka, električni voziček). Prilagojena računalniška strojna in programska oprema. II. Uporaba podporne tehnologije v vrtcu in šoli Razvijanje tehniške kulture od vrtca dalje za razvoj tehniške kompetentnosti sodobnega človeka. Tehniške dejavnosti in njihov pomen v razvoju tehniške pismenosti otrok s posebnimi potrebami v predšolskem obdobju in v osnovni šoli. Razvijanje tehniške in pedagoške usposobljenosti vzgojitelja za razvoj tehniške pismenosti pri otrocih s posebnimi potrebami. »Kako pa to deluje?« - prilagajanje razlage in ponazoritve principov delovanja nekaterih diagnostičnih in terapevtskih postopkov in sodobnih terapevtskih in rehabilitacijskih pripomočkov otrokovi razvojni stopnji. Načini razvijanja tehnične ustvarjalnosti in inovativnosti pri otrocih in učencih s posebnimi potrebami. Uporaba IKT pri otrocih in učencih s posebnimi potrebami. III. Spodbujanje ustvarjalnega reševanja problemov, spodbujanje inovativnosti in diseminacije izvirnih in učinkovitih rešitev. Uporaba sodobne tehnologije pri pripravi individualiziranih didaktičnih pripomočkov in materialov. Uporaba sodobne tehnologije za prilagajanje okolja potrebam otroka. Priprava tehnične dokumentacije in pisne predstavitve prilagojenega didaktičnega pripomočka za diseminacijo ideje. Sodelovanje vzgojitelja in učitelja z različnimi tehniškimi in pedagoškimi strokovnjaki v okolju vrtca in šole. |
Temeljni literatura in viri / Readings: | |||||
Osnovna literatura:
Dopolnilna literatura:
Dodatna literatura:
|
Cilji in kompetence: | |
Cilji: Študenti/-ke:
Splošne kompetence:
|
Predvideni študijski rezultati: | ||
Znanje in razumevanje: Študent/ka:
Uporaba: Študent/ka:
Refleksija: Študent/ka:
| ||
Metode poučevanja in učenja: | ||
Predavanje z aktivno udeležbo, diskusija, sodelovalno učenje, problemsko učenje, projektno delo, praktično delo individualno in v manjših skupinah, praktično delo v vrtcu, samostojni študij. |
Načini ocenjevanja: | Delež (v %) | |||
Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt) Pisno preverjanje znanja, oddana poročila praktičnega dela, predstavitev seminarske naloge z zagovorom. | 40 % seminarska naloga, 60 % izpit. |
Reference nosilca / Lecturer's references: | |||||
|
Novice
20. maj. | Novice
Delavnice v okviru projekta GREEN4VIP
23. aprila 2024 so v okviru Erasmus+ projekta Green4VIP študentje 2. letnika študijskega programa Predšolska vzgoja, izvedli delavnice za predšolske otroke.
20. maj. | Novice
Kaj je v zakulisju uspešnega učnega procesa?
V sredo, 15. maja 2024, smo na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem v okviru vaj pri predmetu Procesi učenja na študijskem programu Pedagogika 1. stopnje, gostili dr. Katjo Kozlovič, zakonsko in družinsko terapevtko. Gostja je s študenti delila izkušnje praktičnega dela z otroki, ki temelji tako na lastnih kot drugih znanstvenih raziskavah.
17. maj. | Novice
Preteklost v nakitu na ogled le še do 11. maja 2024
Razstava nakita, študentov Vizualnih umetnosti in oblikovanja Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem, je nastala v sklopu Slovenskega tedna nakita. Glavna in povezovalna tema Slovenskega tedna nakita se glasi »Občutenja – Sensations,« študentje pa so, izmed treh možnih sklopov, izbrali preteklost.
Dogodki
21. maj. | Dogodek Koper
Razstava računalniških grafik Petra Ciuhe: Metamorfoza Meduze
21. maj. - 22. maj. | Vseživljenjsko učenje Koper
Tečaj uporabe pametnega telefona za začetnike
31. maj. | Vseživljenjsko učenje Slovenija